Administratiekantoor ASK

Op 17 augustus 1989 tekende ik samen met de directeur van Theater Netwerk Nederland (TNN), bij de notaris de oprichtingsacte van, toen nog Stichting ASK. Drie jaar daarvoor was ik als student economie begonnen bij het Shaffy Theater om de administratie van TNN te voeren. Al tijdens het sollicitatiegesprek werd mij gevraagd wat ik ervan dacht om een administratiekantoor voor theatergroepen op te richten. Ik had geen idee. In de tijd die volgde had ik contact met theatermakers die voorstellingen moesten afrekenen. Dit was niet altijd even makkelijk voor hen. Eigenlijk een heel goed idee, een administratiekantoor voor theatergroepen!

De groei van ASK

Meteen na de eerste mailing waarin theaterscholen, overheden en impresariaten werden geïnformeerd over het bestaan van ASK, stroomden de klanten binnen. ASK groeide snel. Het eerste gesprek met nieuwe klanten waarin er een plan wordt gemaakt voor de opzet van de samenwerking heeft door de huidige technische mogelijkheden een nieuwe dimensie gekregen. Tijdens dit gesprek krijg ik regelmatig te horen: “Jij stelt de juiste vragen, jij snapt echt hoe het bij ons werkt!” of woorden van gelijke strekking. Dit is een mooi compliment en geeft weer wat voor ons belangrijk is: het weten wat er speelt, om zo oplossingen te kunnen bieden.

Onze klantenkring bestaat uit ongeveer 150 organisaties waarvoor ons team van 12 medewerkers de financiële administratie voert, de salarissen berekent en de jaarrekening opstelt.

Met ons gedreven team en onze inspirerende klantenkring is elke dag een feestje!

Elisabeth Hulst
oprichter & directeur ASK

ASK, administratiekantoor Amsterdam, wil door het efficiënt en doelgericht voeren van de administratie haar klanten betrouwbare en actuele rapportages bieden op basis waarvan financiële beslissingen kunnen worden genomen.
Tijdens een eerste gesprek analyseren wij de huidige administratieve organisatie en uw wensen op financieel administratief gebied. ASK maakt op basis hiervan een voorstel voor de meest efficiënte opzet van de administratie.

Raad van Toezicht

Gerard Kogelman – voorzitter
Jan Schonk
Lieke Beijlsmit – penningmeester, secretaris